lördag 5 juni 2010

Seminarium på Saco 14/06 -tema unga och arbetsmarknaden

Allt unga behöver veta om arbetsmarknaden

Ny rapport presenteras på Saco den 14 juni.
(Från samma datum kan rapporten också laddas ner och/eller beställas från Sacos webbplats.)


Unga människor som är intresserade av sin framtida ställning på arbetsmarknaden, har mycket att fundera på. Vilken utbildning ska jag välja och var ska jag plugga? Ska jag komplettera med ett utlandsår under mina studier? Är det viktigt att jag skaffar mig arbetslivserfarenhet genom att jobba under studietiden? Vilka val skall jag göra, utifrån mina förutsättningar? Råden och föreställningarna om vad som är "bra" är överväldigande många, men inte alltid så välgrundade.

I skriften Allt unga behöver veta om arbetsmarknaden har Sacos utredare Helena Persson och Ossian Wennström sammanställt forskning om unga och arbetsmarknaden. Skriften är tänkt som ett stöd till unga som tänker och resonerar kring dessa frågor, men även för arbetsförmedlare, vägledare och andra som i sitt yrke ger råd om arbetsmarknad och utbildning.
Rapporten presenteras vid ett seminarium den 14 juni kl 11 - 12, på Saco, Lilla Nygatan 14 Stockholm. Även Sacos samhällspolitiske chef Gunnar Wetterberg medverkar. Anmälan sker på www.saco.se<http://www.saco.se>, under Kalendarium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar