tisdag 17 maj 2011

Studrix Lund










STUDRIX I LUND 7 MAJ

Den 7 maj träffades arkitektstudenterna på studrix i Lund. Jag vet det var ju ett par veckor sedan nu och att ni alla har dött av längtan att få veta vad som diskuterades där. Men mitt kandidatarbete kom lite lite i vägen. Men bättre sent än aldrig, aight?

Studrix var förlagt till Lund vilket jag som nygammal Lundabo tyckte var kul för då kunde jag cykla dit Julia i fp10 var också med och företrädde oss från plan.  

Mötets stora snackis var förstås branden på KTH. Vad som då var gällande (det har ju trots allt gått mer än två veckor sedan dess) var att de flesta projekt hade klarat sig bra men att studenterna fortfarande var lite skakade. Det snackades också om ett ”fågel fenix fika” på KTH för att hjälpa de drabbade att bearbeta händelsen. En annan snackis var HDK och om skolan ens i fortsättningen ska fortsätta examinera inredningsarkitekter. Eleverna på skolan är arga över att utbildningen som leder till inredningsarkitekt är för vag.

Det pratades lite projekt. I början av året haglade det in projekt men många har tyvärr fått läggas på is. Två projekt som genomförts var Köpenhamnsresan och Vind och vatten i Karlskrona. Vind och vatten fick en hel del cred vilket kändes hur kul som helst. Alla som var med och jobbade och slet med projektet ska ta åt sig av det tycker jag!

Man kan åka med arkitektstudenterna till Almedalen. Under vilka former det sker och hur man gör för att ansöka har mailats ut men om du mot förmodan har missa det så spana följande länk:


Vi valde också ny revisor då det visade sig att den som skulle vara revisor för arkitektstudenterna det här året gick och blev studenthandläggare. Den gamle revisorn fick därför sitta kvar ett år till. Ett beslut vi kände att vi kunde ta eftersom ingen annan hade sökt posten vid det senaste årsmötet.

Många lokalordföranden gav uttryck för att de hade behovet av ”att ha någon att bolla med”. Har man minsta kunskap i danska så blir det hur kul som helst. Sett till flinen runt bordet när det sades var jag inte den enda som tyckte det var kul…


Det här var mitt sista möte som lokalordförande för fysisk planering. Julia (i fp10) tar över i höst och har egentligen så ”smått” redan tagit över. Jag tackar för mig och lyfter på hatten för den här tiden!

Och. Kolla. Det finns bilder!

//Mårten Fp08

Mötet. På IKDC.


I slutet på mötet.


Pontus håller "Bloggkurs".















Behaglig dagen efter fika i värsta sommarvädret. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar